Vind en houd je balans Mindfulness en Zingeving

VMBN gecertificeerde trainingen MBSR/MBCT in de hoogste categorie 1 (met vergoeding) wetenschappelijk onderbouwd, profesioneel, nuchter en betrokken sinds 2010. Te volgen in groepsverband en individueel voor particulieren, scholen en bedrijven. 

 

“You can’t control the waves, but you can learn to surf”

Aankondigingen

 

VEERKRACHT BIJ BURN OUT EN STRESS

Vrijdag 22 September van 9.30 uur tot 17.00 uur meld je nu aan

 

WOENSDAGMORGEN

Er is nu ook de mogelijkheid om de groepstraining mindfulness op woensdagmorgen te volgen.

 

SPECIAAL AANBOD

Mindful Duo, zie hier

 

Na de Training heb je toegang tot de besloten facebookgroep. Hier kun je indien je dat wilt contact maken met andere deelnemers, ervaringen delen en vragen stellen. 

 

Het gehele aanbod bestaat uit kennisgebieden die elkaar aanvullen maar die zeker ook los van elkaar te volgen zijn.

Mindfulness geeft je inzicht in de manier waarop jij met stressvolle, moeilijke, en of pijnlijke situaties omgaat waardoor er verandering mogelijk is. Je komt weer in balans, verbetert je gezondheid en kunt weer (meer) genieten van het leven op dit moment. Een effectief programma met eenvoudige oefeningen, direct toepasbaar in werk en leven. Mindfulness heeft een prominente plek ingenomen bij de behandeling van (chronische) stress, burn-out en (chronische),  pijnklachten, en heeft tegenwoordig een brede toepassing bij tal van klachten.

Lees verder

ACT/Leef ! Hier ontdek je jou waarden en drijfveren in het leven en laat deze richtinggevend zijn. Je leert m.b.v. ACT om uit je serieuze hoofd te komen, en in het echte leven te duiken. Waar het om gaat is dat je in plaats van controle, leert om je gedachten en gevoelens te accepteren en los te laten, aandacht te hebben voor wat er speelt (mindfulness), en zicht te hebben op wat jij belangrijk vindt en stappen in die richting te gaan zetten. In de praktijk wordt er veel gewerkt met aandachtgerichte oefeningen (mindfulness), metaforen, ervaringsoefeningen en humor.

 

Lees verder

 

Individuele life Coaching, Counseling (Zijnsorientatie, Mindfulness, ACT) is bedoeld om het levensgeluk en je innerlijke welzijn op één of meerdere levensgebieden te verhogen. Je kiest voor deze individuele begeleidingsvorm omdat je op één of meerdere terreinen in je leven problemen ervaart en of vast loopt waar je niet zelf uitkomt. Soms heb je last van oude automatische patronen of (onbewuste) overtuigingen die je in de weg zitten. Of je wilt simpelweg meer diepgang en vervulling in je leven en werk brengen. 

Lees verder

Eft Relatietherapie/Zijnsorientatie is voor partners die ontevreden zijn over hun relatie en weer verbinding en passie in hun relatie willen ervaren. EFT kijkt naar de onderlinge verbinding en bereikbaarheid en EFT bouwt aan een veilige basis om moeilijke dingen te kunnen bespreken. 

Lees verder

Vervolg Training: Compassie 2.0

Deze training is alleen te volgen na een Mindfulness Training.

Meer nog dan optimisme en geluk oefent compassie een verregaande invloed uit op onze psychische en fysieke gezondheid. Onderzoek doet zelfs vermoeden dat een gebrek aan compassie onze gezondheid meer kan schaden dan roken, overmatig alcoholgebruik of overgewicht. 

De remedie tegen een strenge innerlijke criticus en een hele mooie manier om de relatie met jezelf en daardoor de relatie met de ander(en) te verbeteren. 

Deze compasssietraining is een door Céline ontwikkelde training op basis van Zijnsorientatie, Mindfulness-Based Compassionate Living (MBCL) en Mindful Self-Compassion (MSC).

Lees verder

“You can't control the waves, but you can learn to surf” “Het tegenovergestelde van angst is niet moed, maar vertrouwen.” “Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.” “Vrede komt als je de weerstand tegen imperfectie opgeeft.” “We stoppen niet met spelen omdat we ouder worden. We worden ouder omdat we stoppen met spelen.” “Het verstand waarschuwt ons wat we moeten vermijden. Het hart zegt ons wat we moeten doen.” “Wij beseffen de waarde van het water pas wanneer de bron is opgedroogd.” “Je leven is de som van de dingen waar je aandacht aan besteedt.” “Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt” “You can’t control the waves, but you can learn to surf” “Keep it simple, it's less stress” “Alles wat je in je leven wilt realiseren, begint met een besluit. ”